Privacy policy

Our “Privacy policy”.

General policy

基本方針

当社は、当社が取得した個人情報並びに従業員の個人情報の重要性を認識し、個人情報保護法および関連するその他の法令・規範を遵守し、適切に取扱います。

We recognize the importance of the personal information we obtain and the personal information of our employees, and will handle it appropriately in compliance with the Personal Information Protection Law and other related laws and regulations.

Obtaining Personal Information

個人情報の取得

当社は、個人情報の取得について、取得目的を明らかにし、その目的以外で個人情報を利用しません。

We will clarify the purpose for which personal information is acquired and will not use personal information for any purpose other than the stated purpose.

Use of Personal Information

個人情報の利用

当社は、取得した個人情報は、お知らせした目的の範囲内で利用し、本人の同意なくその目的以外には利用しません。

We will use the personal information we obtain within the scope of the purposes for which we have informed you and will not use it for any other purpose without your consent.

Outsourcing of personal information

個人情報の委託

当社は、取得した個人情報の取扱いの全部又は一部を委託する場合は、委託先と機密保持を含む契約の締結のうえ、委託先において個人情報の安全管理が図れるよう、必要かつ適切な監督を行います。

When we outsource all or part of the handling of acquired personal information, we will enter into a confidentiality agreement with the outsourcee and provide necessary and appropriate supervision to ensure that the outsourcee manages the personal information safely.

Provision and disclosure of
personal information to third parties

個人情報の第三者への提供・開示

当社は、取得した個人情報を、次の場合を除き、第三者に提供・開示することはしません。
・本人の同意がある場合
・本人を選別できない状態に加工した場合
・法令等により提供を求められた場合

We will not provide or disclose the personal information we have obtained to third parties except in the following cases
When we have the consent of the individual.
When the information is processed in such a way that the individual cannot be identified.
When the provision of personal information is required by laws and ordinances.

Management of personal
information

個人情報の管理

当社は個人情報の取扱いに関する規定を整備し、個人情報の管理者を選任し、また、役員・従業員・派遣社員・業務委託先等に周知・教育することで、個人情報を適切に取得・利用・提供します。また、取得した個人情報については、適切な安全措置を講じることにより、個人情報の漏洩、滅失またはき損の防止、また個人情報への不正アクセスを防止することに努めます。

We will appropriately acquire, use, and provide personal information by establishing regulations regarding the handling of personal information, appointing a personal information manager, and informing and educating directors, employees, temporary employees, and subcontractors. In addition, we shall strive to prevent leakage, loss, or damage of personal information, as well as unauthorized access to personal information, by taking appropriate safety measures for personal information acquired.

Correction, Suspension of Use, etc.
of Personal Information

個人情報の訂正、利用停止等

個人情報の訂正・削除・追加及び利用停止については、当社にお問い合わせ頂いたうえ、所定の手続きにより行います。

Correction, deletion, addition, or discontinuation of use of personal information will be carried out in accordance with the prescribed procedures upon request to the Company.

Contact

問い合わせ窓口

当社の個人情報の取扱いについてのご質問や、「開示・訂正・追加・削除」の請求・お問い合わせ等については、お問い合わせフォームよりご連絡ください。

If you have any questions about our handling of personal information, or if you would like to request or inquire about “disclosure, correction, addition, or deletion” of your personal information, please contact us using the Inquiry Form.

株式会社モンスター
代表者 草桶 嘉之

2022年8月1日制定

Monster Inc.
Representative Yoshiyuki Kusaoke

Established on August 1, 2022

icon-iphone

This website is not designed to be viewed with a tablet in landscape orientation.
Please turn the screen back to vertical to view it.

このウェブサイトはタブレットを横向きにしての閲覧に対応していません。
画面を縦に戻し閲覧してください。